مجله بورسی

اگر قصد سرمایه گذاری در بازار بورس دارید، دریافت کد بورسی اولین گام شما برای ورود به بازار بورس اوراق بهادار تلقی می شود..لینک دریافت کد بورسی غیرحضوری (اینترنتی) از برترین کارگزاری ایران {{ کارگزاری آگاه }} ==>> https://ex.agah.com/ref/AJ7535/login

مجله بورسی

اگر قصد سرمایه گذاری در بازار بورس دارید، دریافت کد بورسی اولین گام شما برای ورود به بازار بورس اوراق بهادار تلقی می شود..لینک دریافت کد بورسی غیرحضوری (اینترنتی) از برترین کارگزاری ایران {{ کارگزاری آگاه }} ==>> https://ex.agah.com/ref/AJ7535/login

انواع فرصت های سرمایه گذاری در ایران

انواع فرصت های سرمایه گذاری در ایران

کجا سرمایه گذاری کنیم؟ بهترین سرمایه گذاری حال حاضر در ایران چیست؟ بهترین روش سرمایه گذاری با پول کم چه نوعی است؟ بهترین راه سرمایه گذاری در سال چیست؟ راه و روش سرمایه گذاری پر سود چیست؟ آیا سرمایه گذاری مطمئن با سود بالا در ایران وجود دارد؟ چگونه ارزش سرمایه خود را در زمان تورم حفظ کنیم؟

اینها بخشی از سوالاتی است که می خواهیم در این بخش به آنها پاسخ دهیم، با ما همراه باشید.

ایران، کشوری در حال توسعه است و 

  فرصت های سرمایه گذاری زیادی در کشورمان وجود دارد. اگر به اینها بها داده شود، می تواند هم برای سرمایه گذاران و هم برای عموم سودمند باشد.

در این شرایط که تورم و قیمت ها در بازارهای مختلف دائما در حال تغییر است، مردم برای حفظ ارزش سرمایه های خود، با موارد مختلفی برای سرمایه گذاری روبرو هستند.

خرید زمین و ملک، یک سرمایه گذاری بدون ریسک و مطمئن است. خرید طلا و سکه به عنوان یک کالای تزئینی و گرانبها، روش دیگری برای سرمایه گذاری محسوب می شود. یا با دلار می توانیم پول خود را از آسیب تورم نجات دهیم. راه دیگر سرمایه گذاری در بورس است، روشی که در نظر مردم پرریسک است.

روش های معمول سرمایه گذاری در ایران

منظور از سرمایه گذاری، تبدیل سرمایه به یک یا چند نوع دارائی دیگر، به منظور حفظ ارزش سرمایه اولیه در طول زمان و دستیابی به سود بیشتر در آینده، است.
در این بخش با انواع روش های سرمایه گذاری رایج در ایران آشنا می شویم:

سپرده گذاری در بانک ها و موسسات مالی و اعتباری

حساب سپرده (Deposit account‎) نوعی حساب جاری، پس انداز یا هر نوع دیگر از حساب بانکی است که با گشایش آن، مشتری مبلغی پول را نزد بانک می گذارد و بابت آن سود دریافت می کند.
این روش تا این سال ها یکی از متداول ترین روش ها میان مردم کشور بوده است. چون این روش سرمایه گذاری کم ریسک به حساب می آید. اما هر سال با کاهش نرخ سود سپرده گذاری در بانک ها و تورم موجود، بسیاری از مردم دیگر راغب به سپرده گذاری در بانک نیستند و برای به دست آوردن سود بیشتر ریسک های بالاتری را انجام می دهند. سود سپرده بانک ها و موسسه های مختلف را می توانید در این لینک (+) ببنید.
مزایا و معایب1- سودی که در سپرده گذاری به سرمایه گذار می رسد، ثابت است و کم یا زیاد نخواهد شد.
2- میزان سود بانک ها در سپرده گذاری های کوتاه مدت و بلند مدت متفاوت است.
3- سرمایه ای که بتوانیم سود خوبی از این روش بدست بیاوریم نسبتا زیاد است و برای سرمایه های کم مناسب نیست.
4- نقد شوندگی این روش بسیار مناسب است.
5- کاهش سالیانه سود بانکی.
6- این روش در کشوری مثل ایران که تورم بالایی دارد، نتیجه نمی دهد، چرا که روز به روز ارزش پول (قدرت خرید) شما کاهش می یابد.

سرمایه گذاری در زمین، ملک و ساختمان

سرمایه گذاری در بخش املاک، زمین و ساختمان یک روش رایج در دنیا با ریسک کم است. شما می توانید سرمایه خود را به خرید زمین اختصاص دهید و مدتی آن را نگه دارید تا ارزش و قیمت آن افزایش پیدا کند و بعد برای فروش آن اقدام کنید. با سرمایه خود ملکی را خرید کنید و آن را اجاره دهید.سرمایه خود را به ساخت یک ساختمان اختصاص دهید یا در ساخت واحدهای آپارتمانی مشارکت کنید. با سرمایه خود می توانید ملک کلنگی را بخرید، آن را تعمیر کنید و با قیمت بالاتر بفروشید.
سرمایه گذاری در زمین، ملک و ساختمان، روش راحت و ایمن برای سرمایه شماست که می توانید سرمایه خود را در طول زمان چند برابر کنید.
مزایا و معایب1- حداقل سرمایه لازم برای خرید زمین در مناطق مختلف کشور متفاوت است و سرمایه نسبتاً زیادی می خواهد.
2- استهلاک ملک بعد از چندین سال زیاد است و برای فروش ساختمان هایی که سال ساخت آنها بالا می رود، مشکلاتی خواهیم داشت.
3- نسبت به سرمایه ای که برای این روش می گذاریم، سود نسبتاً مناسبی نصیب سرمایه گذار خواهد شد.
4- نقد شوندگی این روش نسبت به سایر روش های سرمایه گذاری زیاد مناسب نیست.

خرید سکه و طلا

طلا از گذشته تا به امروز به عنوان یک کالای ارزشمند و لوکس محسوب می شود. افراد زیادی باور دارند که طلا هیچگاه ارزش خود را از دست نخواهد داد. البته سرمایه گذاری بر روی طلا و سکه در بلند مدت منطقی می باشد و با توجه به قابلیت نقدشوندگی بالا در این بازار، سرمایه گذاران زیادی به سمت بازار طلا جذب شده اند. این یک فرصت سرمایه گذاری ساده است که همچنان نیز محبوب است. شما می توانید قیمت روزانه سکه و طلا را در این لینک (+) مشاهده کنید.
مزایا و معایب1- سود سرمایه گذاری در طلا نگه داری بلند مدت است. در کوتاه مدت با توجه به کاهش نرخ ساخت و دستمزد و ... مناسب ارزیابی نمی شود.
2- نقد شوندگی این روش بسیار مناسب است.
3- این روش در کشوری مثل ایران که تورم بالایی دارد، نتیجه بدی نمی دهد و تقریبا می توان گفت با تورم برابری می کند.
4- نگه داری طلا در همه جای دنیا رایج است و برای آن ارزش قائل هستند.

سرمایه گذاری در بازار ارز

خرید و فروش ارز یکی دیگر از روش های سرمایه گذاری در ایران محسوب می شود که ریسک نسبتاً زیادی دارد. به طور کلی این روش سرمایه گذاری باید با دقت و وسواس انتخاب شود. همچنین مشکلات و محدودیت های قانونی موجود در این زمینه ممکن است مشکلاتی را برای سرمایه گذاران ایجاد کند.
مزایا و معایب1- مشکلات و محدودیت های قانونی خرید و فروش ارز، باعث می شود که سرمایه گذاران کمی به این روش روی بیاورند.
2- نقد شوندگی این روش مناسب است.
3- این روش در کشوری مثل ایران که تورم بالایی دارد، نتیجه بدی نمی دهد و تقریبا می توان گفت با تورم برابری می کند.

خرید و فروش ارزهای دیجیتال

بازار ارزهای دیجیتال چند سالی است که به یک بازار جذاب برای سرمایه گذاران تبدیل شده است. معاملات در این بازار تقریباً از اوایل سال ۲۰۱۳ شروع شد و در حال حاضر بازار ارزهای دیجیتال به حدی برای سرمایه گذاران جذاب شده که در جهان خیلی از صندوق های سرمایه گذاری درحال انتقال سرمایه به آن هستند. شما می توانید قیمت روزانه سکه و طلا را در این لینک (+) مشاهده کنید.
مزایا و معایب1- مشکلات و محدودیت های قانونی و تحریم ها در خرید و فروش ارزهای دیجیتال، باعث می شود که سرمایه گذاران کمی به این روش روی بیاورند.
2- نقد شوندگی این روش بسیار مناسب است.
3- نوسان در بازار ارزهای دیجیتال بسیار بالا است و می تواند به سرعت سرمایه را کم یا زیاد کند.
4- این روش سرمایه گذاری را از هرجای دنیا که هستید فقط با داشتن یک اتصال اینترنت و یک لپ تاپ، موبایل یا کامپیوتر می­توانید انجام دهید.

سرمایه گذاری در بورس اوراق بهادار

بازار بورس یکی از مهم ترین فرصت های سرمایه گذاری محسوب می شود. بسیاری از سرمایه گذاران بدلیل نا آگاهی و عدم آشنایی با بورس، از مزایا و سودهای زیادی که در این روش سرمایه گذاری نهفته است، بی نصیب مانده اند. بسیاری به اشخاص عادی توصیه می کنند وارد بورس نشوند چون پرریسک است. این در حالی که همه افراد می توانند با کسب دانش و آموزش های لازم، مانند افراد حرفه ای در بورس سرمایه گذاری پر سودی داشته باشند. سایت رسمی سازمان بورس http://www.tsetmc.com می باشد.
مزایا و معایب1- امکان ورود با سرمایه کم به این بازار یکی از مهمترین مزیت ها نسبت به سایر روش های سرمایه گذاری است.
2- این روش سرمایه گذاری را از هرجای دنیا که هستید فقط با داشتن یک اتصال اینترنت و یک لپ تاپ، موبایل یا کامپیوتر می­توانید انجام دهید.
3- با توجه به نظارت یک نهاد ناظرتحت عنوان "سازمان بورس و اوراق بهادار" به فعالیت شرکت ها، شرکت های بورسی بر اساس قانون موظف هستند اطلاعات مجاز خود را به طور مرتب و دوره ای در اختیار خریداران و فروشندگان قرار دهند. این امر منجر به شفافیت بورس شده است.
4- نقد شوندگی سریع سرمایه در بیشتر مواقع وجود دارد.
5- سرمایه گذاری در بورس بهترین گزینه سرمایه گذاری برای بلندمدت است.
6- ریسک و سود سرمایه گذاری در بورس نسبتا زیاد است.